حضرت آیت الله خمینی به مردم ایران هشدار دادن

 

 

امام خمینی به حکومت آینده نظارت عالیه خواهم داشت
پاریس – یونایتدپرس-رویتر،آسوشیتدپرس-حضرت آیت الله خمینی می گویند ایشان قدرت مند ترین مرد جمهوری اسلامی خواهند بود ایشان به خبر نگاران گفتند شاه ظرف چند روز کشور را ترک خواهد کرد و مردم باید هوشیار باشند تا در این مدت کودتای نظامی رخ ندهد حضرت آیت الله خمینی که با خبر نگاران گفتگو می کردند حاضر نشدند دقیقا" ورود خود را به ایران تعیین کنند اما گفتند هر موقع را که خود مناسب بدانند به ایران باز خواهند گشت، و وقتی سوال شد آیا شما حس می کنید که قدرت مند ترین مرد ایران هستید ؟
جواب دادند که میتوانید این طور فکر کنید من بر حکومت آینده رهبری و نطارت عالیه خواهم داشت این عمل در واقع چرخشی نسبت به اظهارات مکرر پیشین آیت الله خمینی تلقی شده است که گفته بودند هیچ نقش رسمی در دولت نخواهند پذیرفت زیرا اکنون 78ساله اند ولی پزشکی که 6هفته پیش از ایشان معاینه به عمل آورد تاکید کرد که حالت جسمانی ایشان مانند مرد 40ساله است.
خبرنگارانی که در مصاحبه شرکت داشته اند می گویند طرح حضرت آیت الله خمینی برای یک دولت انتقالی شامل : انتصاب یک شورای انقلابی است و این شورا مسئول برگزاری انتخابات عمومی خواهد بود .
نمایندگانی که در این انتخابات عمومی برگزیده می شوند مجلس موسسان را تشکیل خواهند داد و قانون اساسی جدید ایران را تدوین خواهند کرد. به گفته حضرت آیت الله خمینی در این ضمن ممکن است شاه که مجبور به ترک ایران شده دست به یک کار خطرناک یعنی کودتای نظامی بزند و این آخرین سلاح اوست اما مردم دلیر ایران می دانند که به جز چند نفر که در مقام های حساس قرار گرفته اند و من آنان را می شناسم اکثریت عظیم ارتش تن به چنان جنایتی نخواهند داد زیرا با مبانی مذهبی و ملی آنان منافات دارد وی افزود مردم باید به اعتصاب ها و تظاهرات خود ادامه دهند و اگر مورد حمله فاسدان قرار گیرند در دفاع از خود میتوانند آنان را نابود سازند.
حضرت آیت الله خمینی شورا ی سلطنت را که شنبه (دیروز) به وسیله شاه تشکیل شده است . مردود دانستند و آن را نیز مانند سایر نهاد های ایجاد شده زیر نظر شاه غیر قانونی شمردند.
آیت الله خمینی به مردم ایران هشدار دادند که در برابر آن عده که می خواهند به هنگام عزیمت شاه به موسسات نظامی و پلیس حمله کنند هوشیار باشند این قبیل حمله ها باعث تضعیف مخالفان مسلمانان و دادن بهانه به ارتش و پلیس در سلاخی کردن تظاهر کنندگان بی دفاع می شود.
ایشان به ایرانیان توصیه کردند با پلیس و ارتش با مهربانی رفتار کنند و اگر کارگزاران توطئه گر بخواهند به پلیس و سربازان حمله کنند مردم موظفند از آنها دفاع کنند .
آیت الله خمینی اضافه کردند ارتشیانی که از فرماندهانشان اطاعت کنند در برابر خدا و انسانیت مسئولند و نسل جدید آنان را لعنت خواهند کرد
 
تنظیم و تفسیر ونگارش:رضا معصومی
روزنامه اطلاعات 24 دی ماه 1357

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : | | نویسنده : رضـــــا مـــعـــصـــومــی |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • پیروان
  • تراکتور دوسلاری
  • داده پردازی سیناد
  • بازار سی صد و سیزده